piątek, 16 lutego 2018

DLACZEGO WARTO PIĆ RUMIANEK?




Przyznajcie, że rumianek jest bardzo powszechną rośliną zielną, każdy ją zna. Specyficznie pachnie i wiedziałyście, że osiąga nawet wysokość do 50 centymetrów. Jest bardzo wszechstronną rośliną bo stosuje się go w leczeniu dolegliwości ale i kosmetyce-stosować go można zarówno zewnętrznie ale i wewnętrznie.






Jeśli borykasz się z bólem żołądka na sposób stresującego trybu życia wypij rumianek-dzięki spiroeterowi i związkom kumaryny koi nerwy natomiast kąpiele z dodatkiem naparu z rumianku niweluje złe samopoczucie.
Ja od pewnego czasu każdego dnia piję przynajmniej jedną filiżankę naparu z rumianku. Ale właśnie dlaczego akurat zdecydowałam się na rumianek?
Rumianek łagodzi objawy zapalenia pęcherza moczowego jak i również napar ukoi nerki-ja w okresie jesienno-zimowym zawsze mam problem z nerkami jak i pęcherzem-rumianek mi w tym pomaga ale oczywiście nie wyleczy sam owych dolegliwości.
Rumianek działa rozkurczowo jak i wykazuje działanie antyseptyczne i zwalcza bakterię.
Napar ten zaleca się również pić w czasie przeziębienia i grypy-zwalczy kaszel i katar również inhalacja z wyciągiem z rumianku zmniejsza objawy przeziębienia. Rumianek sprawdza się również w postaci płukanek do ust w infekcjach gardła.
Rumianek łagodzi nerwobóle, migreny jak i również bóle brzucha i głowy. Rumianek jest idealny dla nas kobiet a to dlatego, że łagodzi ból który towarzyszy nam w czasie menstruacji.

Ale rumianek to nie tylko łagodzenie bólu wewnętrznego czy też leczenie przeziębienia, owe zioło cudownie sprawdza się w pielęgnacji naszej skóry jak i włosów.
Rumianek wpływa na przyśpieszenie procesu gojenia ran, oparzeń, podrażnień-tak, tak pomaga nawet pozbyć się szpecących blizn. 
To właśnie "żółte koszyczki" są składnikiem kremów leczniczych i antyseptycznych maści, a więc jeśli masz przebarwienia na skórze warto ją przecierać naparem z rumianku, ja robię to każdego dnia z reguły wieczorem wtedy gdy pije napar. Kompres z dodatkiem naparu natomiast rozjaśni skórę, jeśli jesteś posiadaczką włosów blond możesz rozjaśnić włosy blond, ja jednak będąc posiadaczką włosów o kolorze jasnego brązu uwielbiam stosować rumianek na niektóre pasma latem-słońce dodatkowo rozjaśni je i wygląda to bardzo naturalnie. Płukankę z rumianku staram się robić przynajmniej raz w tygodniu aby wzmocnić włosy i dodać im blasku.

Jak przejrzycie półki w drogeriach to rumianek bardzo często występuje czy to w mleczkach, kremach łagodzących i kojących dla delikatnej i wrażliwej skóry, ma on właściwości ściągające, oczyszczające ale i wygładzające. Jednak zauważyłam, że gdy stosuje tonik z czystego rumianku każdego dnia moja skóra staje się coraz bardziej oczyszczona, rozjaśniona, wygładzona  i ukojona. Polecam Wam zrobić tonik z rumianku w domu, ja nie dodaje do naparu nic z reguły przemywam twarz codziennie świeżym naparem ale gdy przelejecie go do butelki możecie przechowywać go w lodówce nawet do trzech dni. 

Rumianek uwielbiam i pijąc go każdego dnia zauważyłam ogromne zmiany w samopoczuciu ale i wyglądzie mojej skóry czy włosów, jednak mam nadzieje, że zdajecie sobie sprawę, że sam rumianek nie załatwi sprawy. Ważna jest odpowiednia dieta, pielęgnacja skóry i włosów jak i choć odrobina ruchu i rozwaga.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz :)