środa, 2 kwietnia 2014

Jabłka, jabłuszka...



Jabłko to jeden z najmniej kalorycznych owoców.
Jedna sztu­ka to około 70 kcal. Jedno jabł­ko po­kry­wa 12 proc. za­po­trze­bo­wa­nia na błon­nik po­kar­mo­wy oraz 18 proc. za­po­trze­bo­wa­nia na wi­ta­mi­nę C. Owoc ten za­wie­ra też pewne ilo­ści wi­ta­min z grupy A i B oraz potas.
Jabł­ka są do­stęp­ne w skle­pach przez cały rok. Wy­stę­pu­ją w wielu od­mia­nach i w za­leż­no­ści od niej skład wi­ta­mi­no­wo-mi­ne­ral­ny może być zróż­ni­co­wa­ny (przy­kła­do­wo jedna od­mia­na bę­dzie miała wię­cej wi­ta­mi­ny C a inna mniej)
 
77%  błon­ni­ka z ja­błek to frak­cja roz­pusz­czal­na(pektyna), resz­ta to błon­nik nie­roz­pusz­czal­ny. Frak­cje błon­ni­ka mogą sprzy­jać ob­ni­ża­niu po­zio­mu cho­le­ste­ro­lu we krwi, a także re­gu­lo­wać pe­ry­stal­ty­kę jelit. W ten oto sposób koniec z problemem wyprozniania się.



Jednakże spożywanie jabłek w dużych ilościach może powodować wzdęcia i bóle brzucha. Wtedy najlepiej ograniczyć ilość jabłek dziennie od 1 do 3 max.
 
Jabłko najlepiej spożywać ze skórką, w postaci surowej gdyż dopiero wtedy w pełni dostarcza nam błonnika.
Uszko­dzo­ne jabł­ka szyb­ciej się psują, fer­men­tu­ją a także są źró­dłem tok­sycz­nych sub­stan­cji - tzw. pa­tu­lin. Pro­szę więc spożywajcie jedynie świeże piekne i dorodne owoce :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz :)